Wartościowe treści, które będą odpowiadać na potrzeby użytkowników, obok zbudowania unikalnej relacji łączącej nadawcę komunikatu z jego odbiorcą, to sedno content marketingu. Treści, nie tylko w formie tekstów, są niezwykle istotne jeśli chodzi o wysokość strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, dlatego też coraz częściej słyszy się o content marketingu.
Co to jest content marketing?
Content marketing, inaczej marketing treści, do strategia pozyskiwaniu, a później komunikacji z potencjalnym klientem, która polega na publikowaniu treści atrakcyjnych dla czytelnika. Teksty mają na celu stworzenie relacji z klientem, by ten się zaangażował, polubił daną markę i skorzystał z prezentowanej przez nią oferty.
Cel content marketingu
Głównym celem CM jest popularyzacja danej marki, konkretnej oferty lub usługi oraz przyciągnięcie potencjalnych klientów i zbudowanie z nimi relacji, dzięki której, ci polubią daną markę i chętniej będą korzystać z jej oferty. Content marketing polega na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, skierowanych do konkretnej grupy odbiorców i odpowiadającej na ich potrzeby.
Content marketing – w jakiej formie?
Samo pojęcie content marketingu jest szerokie i może obejmować działania w następujących obszarach, m.in.:
- filmy video
- teksty poradnikowe
- artykuły eksperckie
- ikonografiki
Gdzie skorzystać z oferty content marketingu?
Obecnie bardzo dużo agencji marketingu internetowego oferuje swoim klientom usługi z zakresu content marketingu, jako jeden z etapów pracy nad pozycjonowaniem strony internetowej. Wysoka jakość publikowanych treści ma wpływ na pozycję strony w wyszukiwaniach wyszukiwarki Google, dlatego tak ważne jest umieszczenie wyłącznie wartościowych treści na swojej stronie internetowej.