Optymalizacja strony, content marketing i linkowanie to święta trójca sposobów na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. W tym artykule bliżej przyjrzymy się linkowaniu. Sprawdzimy, czego się nie robi by sprostać wymaganiom stawianym przez roboty Google.
Link building – co to jest?
Link building, inaczej linkowanie, to proces pozyskiwania wartościowych linków, które odsyłają do linkowanej strony. Jest to jeden, obok optymalizacji strony i content marketingu, ze skutecznych sposobów na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwarki Google.
Rodzaje linków
Wyróżnia się wiele linków w zależności od przyjętego kryterium. Jeśli weźmie się pod uwagę miejsce, w którym link jest umieszczany, wyróżnia się:
- linki wewnętrzne
- linki zewnętrzne
Z kolei ze względu na sposób pozyskiwania linków można wyróżnić:
- linki naturalne
- linki nienaturalne (sztuczne)
Jak linkować stronę?
Nowe algorytmy wymusiły większą uważność podczas linkowania stron. Należy pamiętać, aby zamieszczać linki na wartościowych stronach, a nie gdzie bądź. Kolejna wskazówka: frazy główne powinny być umieszczone w nazwie linku, na które się pozycjonujesz. Warto również nie przesadzać w ilości linków umieszczanych na jednej stronie. Co jeszcze? Warto linkować nie tylko do strony głównej, ale również do kategorii i podkategorii na swojej stronie internetowej.
Wysokiej jakości treści
Linki otaczane są treścią, więc warto pamiętać, by nie była to byle jaka treść. Tekst z linkiem powinien być unikalny i przykuwający uwagę czytelnika. Nie może zawierać żadnych błędów ortograficznych i stylistycznych. Dodatkowo powinien być ciekawy i zawierać potwierdzone informacje. Lepiej również unikać schematów i szablonów – liczy się oryginalność.
Jak zdobywać wartościowe linki?
Na początek, powinno się zbudować własną bazę adresów, z których można pozyskać wartościowy link. A jak znaleźć wartościowe źródło? Przy wyborze miejsca należy się kierować przede wszystkim swoim własnym zdrowym rozsądkiem, a także trafnością strony, tzn. sprawdzić czy jest zbliżona tematycznie do treści umieszczanych na Twojej stronie.