SXO – czyli skuteczna optymalizacja konwersji

SXO (ang. Search Experience Organization) to połączenie SEO, User Experience i optymalizacji współczynnika konwersji (CRO), czyli inaczej mówiąc, jest to budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z marką już na etapie wyników w wyszukiwarce Google.

Na co warto zwrócić uwagę pod kątem SXO?

Po pierwsze, na tytuły. Każda podstrona i podkategoria powinna mieć zawierający słowa kluczowe, unikalny i czytelny dla użytkowników tytuł. Po drugie, odpowiednie meta opisy, których długość 155 znaków może przekonać część klientów do zapoznania się właśnie z Twoją stroną.

Jak stworzyć odpowiednie meta dane?

Metadane powinny:

  • być zwięzłe
  • być konkretne
  • zachęcać do działania
  • podkreślać korzyść, jaką klient uzyska, wchodząc na Twoją stronę

SXO – przede wszystkim potrzeby użytkownika

sxoCzym wyróżnia się SXO w porównianiu z SEO i CRO? Przede wszystkim zwróceniem uwagi na użytkownika, na jego potrzeby oraz motywacje. Lepsze zrozumienie klienta pozwala na lepsze dostosowanie oferty do jego wymagań i zrozumienie czego on poszukuje. Już sam dobór słów kluczowych może nam powiedzieć bardzo dużo o potrzebach użytkownika. W ten sposób, poprzez przeprowadzenie głębszej analizy ruchu, można ustalić priorytety użytkowników oraz ich potrzeby.

Audyt strony

Na samym początku kampanii SXO należy standardowo przeprowadzić audyt strony, aby móc dokonać proces optymalizacji. W przeciwieństwie do treści tworzonej pod SEO, tym razem treść powinna kierować użytkowników na dokonanie działania, czyli uzyskanie konwersji, a nie skupiać się wyłącznie na słowach kluczowych. Optymalizacja w modelu SXO usprawnia m.in.:

  • szybkość ładowania strony
  • korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych

Post Author: redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *