Co to jest link building i jak zdobywać wartościowe linki?

Optymalizacja strony, content marketing i linkowanie to święta trójca sposobów na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. W tym artykule bliżej przyjrzymy się linkowaniu. Sprawdzimy, czego się nie robi by sprostać wymaganiom stawianym przez roboty Google.

Link building – co to jest?

Link building, inaczej linkowanie, to proces pozyskiwania wartościowych linków, które odsyłają do linkowanej strony. Jest to jeden, obok optymalizacji strony i content marketingu, ze skutecznych sposobów na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwarki Google.

Rodzaje linków

Wyróżnia się wiele linków w zależności od przyjętego kryterium. Jeśli weźmie się pod uwagę miejsce, w którym link jest umieszczany, wyróżnia się:

  • linki wewnętrzne
  • linki zewnętrzne

Z kolei ze względu na sposób pozyskiwania linków można wyróżnić:

  • linki naturalne
  • linki nienaturalne (sztuczne)

Jak linkować stronę?

link buildingNowe algorytmy wymusiły większą uważność podczas linkowania stron. Należy pamiętać, aby zamieszczać linki na wartościowych stronach, a nie gdzie bądź. Kolejna wskazówka: frazy główne powinny być umieszczone w nazwie linku, na które się pozycjonujesz. Warto również nie przesadzać w ilości linków umieszczanych na jednej stronie. Co jeszcze? Warto linkować nie tylko do strony głównej, ale również do kategorii i podkategorii na swojej stronie internetowej.

Wysokiej jakości treści

Linki otaczane są treścią, więc warto pamiętać, by nie była to byle jaka treść. Tekst z linkiem powinien być unikalny i przykuwający uwagę czytelnika. Nie może zawierać żadnych błędów ortograficznych i stylistycznych. Dodatkowo powinien być ciekawy i zawierać potwierdzone informacje. Lepiej również unikać schematów i szablonów – liczy się oryginalność.

Jak zdobywać wartościowe linki?

Na początek, powinno się zbudować własną bazę adresów, z których można pozyskać wartościowy link. A jak znaleźć wartościowe źródło? Przy wyborze miejsca należy się kierować przede wszystkim swoim własnym zdrowym rozsądkiem, a także trafnością strony, tzn. sprawdzić czy jest zbliżona tematycznie do treści umieszczanych na Twojej stronie.

Post Author: redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *